FLEUR JAKOBS (1996)
FOTOGRAAF

In haar werk richt Fleur zich op de relatie tussen mens en natuur, en benadrukt ze hoe de wereld om ons heen verandert door het toedoen van de mens. Vanuit een zachte, poëtische maar bezorgde blik legt ze de schoonheid van de wereld vast die door onszelf wordt bedreigd.

Haar werk onderzoekt de complexiteit van deze relatie en onze onlosmakelijke verbondenheid met de natuur. Zo hoopt ze met haar beelden bij te dragen aan een heroverweging van deze relatie.
BODIL HAVERMANS (1996)
ONTWERPER

Als maker probeert Bodil fragmenten van de maatschappij zichtbaar te maken. Ze ontwikkelde een eigen werkmethode, waarbij ze een sjabloon van 4 bij 4 centimeter over krantenpagina’s schuift. Per krant worden een aantal vierkanten verzameld die vervolgens ontwikkeld worden tot nieuwe beelden, waarmee een nieuwe betekenis wordt gegeven aan beelden uit de krant. Deze beelden worden in verschillende materialen uitgewerkt.

In meer toegepaste projecten probeert Bodil ook op een verhalende manier inzicht te geven in thema’s die niet zo makkelijk besproken worden om deze zo een beetje toegankelijker te maken. De maatschappelijke boodschap voert de boventoon, maar de onderwerpen komen vanuit een persoonlijke fascinatie.
EVI HOGERVORST (1996)
ILLUSTRATOR

Evi maakt illustraties met een grafisch randje. Haar illustraties bestaan uit strakke gekleurde vakken, die ze vaak combineert met een losse lijnvoering, wat zorgt voor een speels contrast. Haar figuratieve beelden neigen richting het abstracte, waardoor er voor het publiek ruimte is voor eigen interpretatie van het werk. 

Ze werkt zowel autonoom als in opdracht. Inspiratie voor haar autonome werk haalt ze uit haar eigen herinneringen of observaties, die ook vaan raakvlakken hebben met maatschappelijke thema’s. Dit zorgt ervoor dat haar beelden zowel herkenbaar als vervreemdend kunnen zijn. Het toegankelijke en kleurrijke werk blijft niet beperkt tot één formaat of medium en varieert dan ook van kleine tekeningen tot grote muur- of raamschilderingen.
DAAN VAN BOMMEL (1998)
ILLUSTRATOR

Daan gelooft dat kunst en vormgeving de wereld onverwachts een stukje mooier maken. Zijn passie voor beeld is niet ontstaan in musea, maar juist thuis en op straat. Hij wordt dagelijks verrast door kunst, door bijvoorbeeld een albumcover op Spotify, een muurschildering bij de kapper of een bierblikje op het terras.

Hij is kunstenaar geworden om in het alledaagse leven mensen te inspireren, te laten lachen en op zijn manier de wereld een stukje mooier te maken.
BAS STEENS (1996)
MULTIDISCIPLINAIR KUNSTENAAR

In Bas zijn werk ligt de focus op het vertellen van verhalen. Tijdens zijn afstudeerproject over The Death Valley Desert bleef de vraag: “Wat maakt de woestijn zo magisch?” in zijn hoofd rondspoken. Dit zorgde ervoor dat hij gefascineerd raakte door woestijnverhalen. Deze verhalen raken vaak grotere thema’s aan, zoals de relatie tussen mensen en natuur, klimaatverandering, mythes, zelfreflectie en oude culturen.

De manier waarop hij deze thematieken aangrijpt resulteert in mixed media projecten waarbij hij experimenteert met collage, animatie, sculpturen, illustratie en meer.
EVELIEN VAN DER PEIJL (1998)
GRAFISCH ONTWERPER

Op de fijne grens tussen grafisch ontwerp en illustratie is Evelien als ontwerper aan het werk. Projecten ontstaan door persoonlijke idealen of interesse naar maatschappelijke thema’s en de historische achtergronden ervan. Met een interesse voor geschiedenis is ze veel bezig met archiefmateriaal dat online tot onze beschikking staat. Het idee dat de mens zichzelf sinds het begin der tijden vastlegt intrigeert haar en houdt Evelien bezig in haar commerciële en autonome werk. 

Met een stijl die als maximalisme kan worden omschreven maakt ze ook autonoom werk. Deze projecten reflecteren vaak persoonlijke interesses of idealen die zijn beïnvloed door makers uit andere creatieve disciplines.
IRIS VAN DEN BERSSELAAR (1997)
ILLUSTRATOR

Iris is zelfstandig beeldmaker met illustratie als hoofdmedium. Door haar cynische en poëtische blik beeldt ze ‘normale’ situaties op een surrealistische manier af. 

Onderwerpen die ze vaak aanhaalt in haar werk zijn liefde, dood, weemoed en nostalgie. De onderwerpen komen voort uit haar belevenis van de huidige samenleving.